.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح برخورد شديد با رانندگان حادثه‌ساز در گيلان

فرمانده پليس راه گيلان از اجراي طرح برخورد شديد با رانندگان حادثه‌ساز در استان خبر داد.

غلامرضا سيري اظهار داشت: از امروز به مدت يك هفته پليس راه گيلان با بسيج كامل نيروهاي خود و توجيه تمام گروه‌هاي گشتي با رانندگان متخلف به‌ويژه دو تخلف مرگبار سرعت و سبقت با شدت برخورد مي‌كند.

وي ادامه داد: همچنين با استعلام از سامانه تخلف‌هاي حادثه‌ساز و مشخص شدن سوءسابقه راننده متخلف ضمن ضبط گواهينامه، خودروي اين رانندگان ماجراجو برابر قانون به پاركينگ منتقل مي‌شود.

سيري اجراي طرح مذكور را در راستاي جلوگيري و كاهش حوادث رانندگي مرگبار عنوان كرد و گفت: اين طرح در جاده‌هاي سراسر استان به‌ويژه در محورهاي پر حادثه اجرا مي‌شود.
وي اظهار داشت: در صورت ادامه روند حوادث و بي‌توجهي رانندگان حادثه‌جو، اين طرح به صورت مستمر در دستور كار پليس راه گيلان قرار مي‌گيرد.

فرمانده پليس راه گيلان تصريح كرد: از مردم استان مي‌خواهيم در هنگامي كه به عنوان سرنشين در خوردوهاي شخصي يا مسافري عمومي حضور دارند، در صورت ارتكاب راننده به تخلف‌هايي نظير سرعت و سبقت غيرمجاز و يا هر گونه تخلف حادثه‌ساز ديگر حتماً با تذكر و ارشاد از راننده بخواهند تا قانون را رعايت كند.
سيري اين كار را امر به معروف و نهي از منكر سازنده دانست كه جان مسافر حفظ مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: رانندگان نيز در صورت مشاهده افراد حادثه‌ساز به هنگام رانندگي در سطح جاده‌ها كه با سرعت و سبقت غيرمجاز امنيت جاده را به خطر مي‌اندازند، موضوع را به نزديك‌ترين پاسگاه يا گشت پليس راه اطلاع دهند تا قبل از بروز حادثه با راننده متخلف برخورد شود.
فرمانده پليس راه گيلان با بيان اينكه پليس راه تمام تلاش خود را براي كنترل و كاهش تخلف‌ها و حادثه‌هاي جاده‌اي به كار مي‌گيرد، گفت: پليس در اين راستا وظيفه اصلي و ذاتي خود كه ايجاد ترافيك روان و جلوگيري از بروز گره‌هاي ترافيكي در جاده‌ها است را به نحو كامل اجرا مي‌كند.

سيري نقش مردم در تحقق اهداف پليس و كاهش حوادث را بسيار موثر و تاثيرگذار خواند.
وي ادامه داد: از همه مردم درخواست مي‌شود تا با رعايت قوانين و ترويج آن در همه افراد خانواده و جامعه پليس راه گيلان را در دستيابي به اين هدف بزرگ ياري كنند.

فرمانده پليس راه گيلان همچنين از سه فقره تصادف مرگبار جاده‌اي در گيلان طي 36 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در اين حادثه هفت نفر كشته و پنج نفر مجروح شدند.
سيري اظهار داشت: نخستين تصادف در آزاد راه رشت ـ قزوين اتفاق افتاد كه هنوز به بهره‌برداري نرسيده است و در اين حادثه رانندگي مرگبار چهار نفر كشته شده و دو نفر مجروح شدند.

وي ادامه داد: دومين حادثه نيز در منطقه كپورچال محور انزلي به تالش رخ داد كه خواب‌آلودگي راننده عامل مهم اين تصادف بود و سبب شد تا راننده سواري پيكان كه از استان مازندران به مقصد آستارا در حركت بود و بدون استراحت تمام شب را رانندگي مي‌كرد با انحراف به چپ جاده با يك دستگاه كاميون كمپرسي برخورد كند كه در نتيجه مرگ وي و مصدوم شدن همسرش را در بر داشت.

فرمانده پليس راه گيلان با اشاره به حادثه سوم رانندگي افزود: اين حادثه صبح امروز در جاده فومن ـ سراوان و باز هم به دليل خواب‌آلودگي و خستگي راننده سواري پيكان كه از اردبيل به مقصد تهران در حركت بود، رخ داد.

سيري گفت: در اين حادثه راننده با موانع آهني وسط جاده برخورد كرد كه دو نفر در دم كشته شده و دو نفر ديگر نيز مجروح و به مركز درماني منتقل شدند.
وي اينگونه حوادث را تصادف‌هاي جبران ناپذيري خواند كه بر اثر يك لحظه ندانم‌كاري، تخطي از مقررات و ارتكاب تخلف حادثه‌ساز رخ مي‌دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.375 seconds.